Supă/ciorbă. Secretele ciorbei sănătoase. (Rețetă) - Dr. Iren Alexoi

septembrie 9, 2018postat de Dr. Iren Alexoi0
appetizer-asian-food-bowl-772518-1280x1280.jpg

În meniul nostru, al românilor nu poți spune că ai parte de o masă completă dacă la prânz nu servești și o „zeamă” supă sau ciorbă.

Dacă suntem „la dietă” apare întrebarea: „Nu cumva e prea multă mâncare? Oare ar trebui să renunț la felul 1?”

Sfatul meu ar fi să nu renunțăm, doar să învățăm să o pregătim un pic altfel, pentru că supele care respectă câteva reguli importante pentru sănătatea noastră:

  • au valoare calorică mică
  • ne hidratează
  • aduc în organism un aport important de minerale și vitamine
  • ne pregătesc stomacul pentru felul 2 în cantitate mai mică

O ciorbă sau o supă ne poate ajuta să slăbim, să ne detoxifiem, să ne simțim mai bine și sătui.

REGULI pentru Supa de Slăbit:
  1. Modul de preparare: nu prăjim nimic, fără prăjeală. Legumele doar se fierb și asta nu mai mult de 15 minute ca să fie ușor „aldente”. IDEAL și cu un bun efect pentru slăbit este supa nepreparată termic (VEZI REȚETA), cel mult se folosește apă la 40 grade.
  2. Să predomine legumele cu indice glicemic mic, legume verzi, frunze verzi: dovlecel, varză, conopidă, apio, fasole verde tânără, ștevie, leuștean, pătrunjel, etc.. Folosim mai putine rădăcinoase: morcov, țelină, pătrunjel, păstârnac. Rădăcinoasele crude ne ajută să slăbim. Preparate și în cantitate mare ele au efect contrar, îngrașă. Evităm să adaugăm cartofi, mazăre sau alte leguminoase.
  3. Nu folosim condimente tip vegeta, delikat pentru ca acestea contin sare, aditivi, glutamat de sodiu, substanțe care ne modifică gustul păcalindu-ne să mâncăm mai mult, ne chinuie ficatul și ne îngrașă. Pentru un gust bun preferăm amestecurile de condimente uscate: cimbru, busuioc, leuștean, pătrunjel, turmeric, ardei iute. Acestea nu numai că dau un gust delicios, dar ne ajută creierul să transmită semnale că ne-am săturat, sunt detoxifiante și grăbesc arderile. Acestea sunt un leac bun pentru slăbit.
  4. Suntem atenți la cantitatea de sare, cam un vârf de cuțit per porție. Important este să folosim sare neprelucrată și mineralizantă de Himalaya, de mare sau de mină. Atenție! Sarea în exces duce la retenție de apă sau celulită.
  5. Putem acri ciorba/supa cu lămâi, borș, zeamă de varză sau de corcodușe care nu numai că dau gust foarte bun, dar ajută și digestia și refac flora bacteriană. Digestia sănătoasă și o floră bacteriană puternică ne ajută să slăbim sănătos.
  6. .Uleiul îl adăugăm la final: o liguriță mică per porție. Dacă uleiul nu este preparat termic și folosim varaianta presată la rece, beneficiem de proprietățile terapeutice și nu de agenții toxici apăruți după prăjire. Putem folosi ulei de măsline, de in, de cânepă sau dovleac.
  7. Neapărat, https://www.youtube.com/watch?v=m4ASfo9xESEmultă-multă pasiune va face ciorba sau supa mai bună!
Vă propun o rețetă delicioasă de SUPĂ de SLĂBIT de luat la lucru sau pentru acasă:
  • 1 dovlecel, 1 jumătate de tulpină apio, 1 cățel mic de usturoi, 1 morcov mic, mărar sau mentă, sare.
  • Opțional: turmeric și piper sau fulgi de drojdie uscată, lămâie. Dacă se dorește un pic de consistență se poate adăuga o linguriță de tărâțe de psyllium, ulei presat la rece (ulei de măsline).
  • Pentru ornat: câteva semnițe crude și germeni cruzi.
  • Preparare: se adaugă apă rece sau la 40 de grade pentru o supă caldă. Putem adăuga jumătate de pahar de apă sau mai mult, în funcție de consistența dorită. Amestecăm întreaga compoziție într-un blender.
POFTĂ BUNĂ! Urmărește mai jos  video-ul cu rețeta și prepararea ei.

Vă sfătuiește cu drag,


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *